Vanliga frågor



BETALNINGSFRÅGOR

Hur mycket kostar frakten?

Sverige:  29 SEK, Fraktfritt vid köp över 250 SEK.

Individuellt för övriga länder; lägg önskade varor i varukorgen och välj leveransland så visas fraktkostnaden.


Vilka betalsätt kan jag välja på och vad är avgiften för dessa?

Det beror lite på vilket land du beställer ifrån;

Inom Sverige

Kortbetalning: 0 kr
Faktura: 0 kr
Konto/Delbetalning: beroende på val. 



Till Norge och Finland:
Kortbetalning: 0 kr
Faktura: 0 kr
Konto/Delbetalning: beroende på val.   



Till alla övriga länder än ovan nämnda:

Paypal: 0 kr


Varför kan jag inte handla mot faktura?

Om köpet inte godkänns när du väljer att handla mot faktura kan det finnas några olika orsaker till detta.

1. Du måste vara över 18 år för att kunna göra ett köp på faktura.

2. Personnumret du angivit kan vara felaktigt.

3. Adressen du angivit kan vara felaktig (endast folkbokförda adresser godkänns av Klarna AB)

4. Din maximala kreditgräns kan ha överskridits.

Om inget av ovanstående verkar vara problemet kan du kontakta Klarna på tel. 08-120 120 00 för mer information alternativt välja ett annat betalningssätt.


Varför krävs det att jag anger en säkerhetskod när jag betalar med kreditkort? Vad är 3D-secure?

Vi tillämpar en säkerhetslösning som kallas 3D-secure som är en standardfunktion av Visa och Mastercard och går ut på att kortinnehavaren måste identifiera sig i samband med kortköp på Internet. 

För dig som kund innebär detta en trygghet och en höjd säkerhet gentemot kortbedrägeri. Rent praktiskt fungerar tjänsten så att du anger ditt kortnummer som vanligt. Via krypterad kommunikation kontrolleras det av kortföretaget via en speciell säkerhetsserver. För att kunna verifiera dina uppgifter behöver du därför identifiera dig med ett lösenord så att banken kan se att det är du och ingen annan som gör transaktionen. Hur du identifierar dig beror på vilken bank du har, då bankernas lösningar ser olika ut. 

Är du osäker kan du kontakta din kortutställande bank.


FRÅGOR ANGÅENDE ORDER

Hur lång är leveranstiden inom Sverige?

Leveranstiden är normalt sett 1–3 dagar inom Sverige.



Hur lång är leveranstiden till Norge, Finland och Danmark?

Leveranstiden är normalt sett 1–7 dagar till Norge, Finland eller Danmark.



Hur lång är leveranstiden till övriga länder (än ovan nämnda)?

Detta beror lite på hur långt beställningen skall skickas men leveranstiden är normalt sett 1–7 dagar.


Jag har inte mottagit någon orderbekräftelse. Vad gör jag?

Vid köp skickas en orderbekräftelse till angiven e-post med information om din beställning. Om ingen orderbekräftelse mottagits inom ett dygn kan detta bero på att mejlet fastnat i ett SPAM filter, alternativt att du angivit en felaktig e-postadress vid beställningstillfället. 

Om orderbekräftelsen ej mottagits inom ett dygn från beställningstillfället så ber vi dig mejla till support@cocoo.se eller skriva till oss via formuläret som du finner här.


Var är min beställning?

Om du inte har fått din beställning inom 3 dagar efter att du fått din sändningsbekräftelse så mejla till support@cocoo.se eller skriv till oss via formuläret som du finner här.


Kan jag avbeställa/ändra min order innan den skickats från er?

Om du vill avbeställa eller förändra något i din order så ber vi dig att i dessa lägen omgående mejla till support@cocoo.se eller skriva till oss via formuläret som du finner här.

Då våra leveranser är snabba så är det tyvärr inte alltid möjligt att avbeställa eller förändra ordern - men vi försöker gärna!


Hur lång tid tar det att få min återbetalning?

Från och med att vi mottagit din retur görs återbetalningen normalt inom ca. 1–7 dagar och vi kontaktar dig så snart återbetalningen är gjord.


FRÅGOR ANG SORTIMENT

Får ni påfyllning på slutsålda varor?

De allra flesta varor som står som slut får vi in i lager igen och det finns möjlighet att skriva upp sig på en väntelista för varje enskilt smycke. När varan finns åter i lager så meddelas du via e-post.


Är era smycken nickelfria?

Ja, alla våra smycken är helt fria från nickel. Det är väldigt ovanligt att vi har kunder som har problem med våra smycken. Alla smycken är nickelfria, det har vi fått garanterat från våra leverantörer.


Kan jag tipsa er om smycken att ta in i sortimentet?

Har du förslag eller idéer på smycken vi borde ta in så är du välkommen att mejla till support@cocoo.se


FRÅGOR ANG RETURER, BYTEN OCH REKLAMATIONER

Hur gör jag för att byta/returnera en vara?

Genom att göra en enkel "retur/bytesanmälan" får du all information du behöver för att kunna göra ett byte eller en retur. Formuläret tar bara någon minut att fylla i och du finner det här.


Hur gör jag för att reklamera en vara?

Mer information ang reklamationer finner du här.


ÖVRIGA FRÅGOR

Jag är intresserad av ett bloggsamarbete och vill veta vad ni kan erbjuda?

För att få mer information om hur ett bloggsamarbete med oss ser ut klicka här.



Vi ska hålla i ett event och undrar om vi kan få sponsring?

Mejla till support@cocoo.se eller skriv till oss i formuläret som du finner här så återkommer vi med svar.


Jag är leverantör/smyckestillverkare och vill sälja mina varor hos er. Hur gör jag?

Mejla till support@cocoo.se eller skriv till oss i formuläret som du finner här så återkommer vi med svar.


HAR DU FORTFARANDE FRÅGOR?

Hittar du inte svaret på din fråga så är du välkommen att kontakta oss via formuläret som du finner här så återkommer vi inom kort med svar. 

Det går även bra att mejla till support@cocoo.se